Note For Anyone Writing About Me

Guide to Writing About Me

I am an Autistic person,not a person with autism. I am also not Aspergers. The diagnosis isn't even in the DSM anymore, and yes, I agree with the consolidation of all autistic spectrum stuff under one umbrella. I have other issues with the DSM.

I don't like Autism Speaks. I'm Disabled, not differently abled, and I am an Autistic activist. Self-advocate is true, but incomplete.

Citing My Posts

MLA: Zisk, Alyssa Hillary. "Post Title." Yes, That Too. Day Month Year of post. Web. Day Month Year of retrieval.

APA: Zisk, A. H. (Year Month Day of post.) Post Title. [Web log post]. Retrieved from http://yesthattoo.blogspot.com/post-specific-URL.

Thursday, November 14, 2013

Educational Experiences

Uh, have a thing I typed out in Chinese class when speech wasn't a thing and we were talking about experiences with education. If you read Chinese, then:

Trigger Warning: References to school abuse.

If not, I mean, the warning still holds but you can't read what I wrote?

我从幼儿园到四年级在波士顿的一个私校上学。父母送我到这个学校不是因为教育的质量好,而是因为他们担心波士顿公立学校的安全问题。这个学校的学生对我不太好。他们认为我太奇怪。因为老师也认为我太奇怪,所以他们不太愿意帮助我。甚至有一次,老师用一本书打我。学生,老师都会欺负我。因为这是小学,所以学得放松一点。但是放松也有问题。他们不愿意让我学我想学得数学。因此,我从四年级参加数学得补习班。

搬到别的小镇的时候,我开始上那儿的公立学校。因为五年级还是小学,所以挺放松。

六年级是初中的第一年。大部分的学生上一门数学课,一门科学课,一门历史课,及两门英文课。学校第一年有中文课,就是让选中文六年级的学生上一门英文课,一门中文课。七年级,所有的学生选外语。有中文,发文,及西班牙文。六年级学中文的学生可以继续学中文,也可以换到发文或西班牙文。外语是学生第一次选自己选课。学生继续欺负我,但是初中的老师喜欢我。

从八年级开始,数学班被分开。我以为我会参加数学高级班,而实际上我的数学比高级班的数学更高级。那一年我是“自学”数学的。我真的做数学补习班的作业或者练习数学比赛的问题。我不太明白我妈妈为什么让我八年级的时候考美国的高考。。。但是考了。考到2130分,所以朋友说我不应该上高中,应该上大学。

九年级开始高中。学生可以换他们学的外语。除了中文,发文,及西班牙文,高中生也可以学拉丁文。而且,科学从九年级分高级班和“标准”级班。除了高级班的介绍物理课以外,我上了十一年级的高级数学班和中文23的高级班。(一年学了两年的中文课。有点复杂了。)因为上适合我的数学课,所以九年级停止上数学的补习班。从十年级开始,历史和英语课也会分开到高级班和“标准”级班。注册明年的课的时候,老师会看今年的成绩。但是最后,如果你决定你要上高级班的课,这是学生和家长的选择。个个学生都要学四年的英语,三年的数学,三年的科学,三年的历史,级两年的外语。学完了以后,继续读或者.选别的课是学生和家长的选择。因为每一年都有注册课的问题,所以我现在很熟悉我高中注册课和安排课的做法。我的问题大部分是从九年级学两年的中文课和上十一年纪的数学课来的。最大的问题大概是第三年的数学课。因为十年级的时候上最高级的数学课,所以难以找第三年的数学课。最后,我上网上大学的数学课,再成为“自学”数学。其实不是自学,而是上大学的课。

2 comments:

  1. I would like to read this post in English(I don't know any Chinese), if you ever have the time to translate it.

    ReplyDelete
  2. Trigger warning: same as article.
    I'm glad you were able to study mathematics at a level beyond your class level. For me, I wasn't allowed to do that unless I managed to turn in every single assignment in on time. Which wasn't always possible because of executive function or lack thereof.

    ReplyDelete

I reserve the right to delete comments for personal attacks, derailing, dangerous comparisons, bigotry, and generally not wanting my blog to be a platform for certain things.